Wednesday, September 26, 2012

Murah rezeki

Hari ni saya ke ofice....
Dari 2.30 sampai 4.30
Saja skodeng bilik saya....
Tak adalah blur nanti.

Sebenarnya cuba tolong mama buat cadangan untuk persidangannya ahad ini
Cari bahan kat internet.

Cuba risik surat tranfer yang baru
Belum dapat lagi.
Yang lama punya bulan 6 hari tu
Tapi dah ditangguhkan

Tapi saya jumpa satu surat yang best

Surat pengesahan kenaikan pangkat
Alhamdulillah
Dah confirm pun
(Mod hati sedang berbunga naik lagi gaji)

Alang2 dah duduk kat ofice tu terus semak borang gaji tertunggak yang kerani saya dah siapkan.
Ingat nak remind buatkan penyata perubahan terus
Cepatlah sikit gaji baru saya masuk
Rupanya dah buat pun
Cepat betul kerani saya ni buat kerja...
Selepas pelarasan masuk gaji baru dan tarik balik elaun memangku saya kena bayar kat kerajaan 900...

Huk huk...
Selama ni kerajaan terlebih bayar elaun memangku kah?
(Secara logiknya tidak masuk akal- otak saya sedang mengira dgn pantasnya)
Sib baiklah kerani saya tak hantar ke akaun lagi.
Jadi saya query kat akauntan yang 10 tapak dr bilik ofice sy
Beserta slip2 gaji saya
Rupanya ada figure yang salahfaham
Maka angka negatif di bawah sekali pun brrtukar kpd positif

Seronok betul kacau mama mukhsin ni(akauntan)
Sangat Komited mencari dan menyiasat figure mana yang menyababkan saya akan dipotong gaji....

Semoga saya dan keluarga sentiasa akan dimurahkan rezeki....


1 comment:

penjagaan bayam

Bayam hijau daun bulat. Sebelum dan selepas digondolkan. Manis masak lemak putih. Menuai bayam. Induk...