Tuesday, January 25, 2011

KL Bird Park, 15 Jan 2011

Ini adalah kunjungan saya yang ke-2 ke Taman Burung KL. Kali pertama ketika bulan puasa 2007. Waktu itu, saya pergi berdua sahaja dengan suami. Kali ini, si Kecik ni dah ada. Dah pan berlari pun. Jadi saya rasa sesuailah kalau nak bawa pergi ke taman burung.

Saya memang suka ke Taman Burung ni. Kali pertama pergi saya rasa 15 ringgit yang di bayar itu sangat berbaloi. Sebab itu saya kunjungi lagi. Harga tiket masih sama RM15 dengan MyKad. Baby enter for free.


baru sampai
Waktu kami masuk dah tengah hari. Hampir 12.00 t/hr. Cuma nasib kami baik tak panas sangat. Bird Show jam 12.30 jadi kami tak pergi berjalan dahulu, terus ke Bird Show. Aieshah memang tak rengok bird show tu. Dia tak faham pun burung dok kira-kira, naikkan bendera, berbasikal. Dia Cuma suka tengok burung terbang sahaja.

Aeishah memang seronok berjalan di atas kaki sendiri...
Di tengah persembahan saya dah tak tahan… Aieshah dah tak nak duduk. Jadi suami saya seorang sahaja yang melayan. Saya undur diri ke playground yang kebetulan dibelakang sahaja. He he… bunyi Aieshah ketawa puashati. Bonda tahu… Aieshah memang tak sabar nak naik jongkang jongket tu…

Habis Bird Show… kami pun mula lah walkaton diseluruh Bird Park yang besar tu. Kegemaran saya ialah, Nursery. Ada little chick n duck. Pegang bagi Aieshah. Huh penakut budak tu. Cakap aje yang banyak..


Puas main dengan anak itik ayam tu kami pegi kejar burung-burung yang dilepaskan dalam bird Park ini. Kebanyakkannya adalah spesis burung yang bersaiz besar macam merak, ayam, ayam belanda, burung air (entah apa nama yang ala-ala flamingo tu). 

burung nuri ni sempat tenggek atas kepala..


 Habis satu taman burung ni kami jelajah. Semua jenis burung kami tengok. Aieshah paling suka Ostrich. Sebab besar kot. Jadi jelas Nampak. Tak payah nak tinjau-tinjau. Suasana dalam taman burung ni pun sangat best dengan view dan landskap yang cantik. Favaurite Aieshah adalah view tepi air terjun. suka betul tengok air yang terjun tu. sampai tak mahu berganjak.

dalam gua air terjun. Aieshah menjerit tak nak pergi dari sini.

Destinasi akhir sebelum keluar kami lepak di kolem ikan. Punya lah penat jadi kami duduk terus tepi kolam tu sambil melayan bagi makan ikan dan itik yang ada kat situ. Aiesah memang hantu air macam nak terjun dalam kolam tu… kami keluar dalam jam 3.30 petang. Huhh! Damper 4 jam jugak berjalan rupa nya. 


No comments:

Post a Comment

penjagaan bayam

Bayam hijau daun bulat. Sebelum dan selepas digondolkan. Manis masak lemak putih. Menuai bayam. Induk...