Friday, March 22, 2013

Mencari Siti Khadijah




Dia seseorang di hati Rasul Allah
Kerana itu dia di Pilih Tuhan Ku
Pastinya dia juga paling tabah dan paling tega
 untuk berdamping dengan dengan pejuang kalimahNya
Tatkala yang lain meminggir
Dia menjadi insan paling hampir
Menyelimuti tubuhmu yang menggigil
Itu mahkota di hati Rasulallah

Namun aku tak sebaik Siti Khadijah
Hatiku tidak sebegitu tabah
Karana kau juga tidak semulia Rasulallah
Namun hakikat cinta itu tidak pernah punah
Hanya teknologi yang berubah
Zaman yang diredah…
Kita mencari sunnah
Khadijah dan Rasulallah

Ya Allah
Jangan biar aku lupa
siapa yang bersama ku ketika merangkak
Nescaya aku tidak tersungkur ketika berada di puncak
Jangan sekali aku lupa dirinya
Lupakan dia bererti aku lupakan diri ku jua
Kerana dia itu untuk aku
Dan aku ini untuk nya…

Pena menulis, 16 mac 2013

No comments:

Post a Comment

penjagaan bayam

Bayam hijau daun bulat. Sebelum dan selepas digondolkan. Manis masak lemak putih. Menuai bayam. Induk...