Thursday, May 19, 2011

Setahun Sudah...

Sedar tak sedar rupanya setahun sudah usia blog saya ini. Asal saya menulis blog ini adalah untuk melicinkan kembali otak yang dah berkarat. saya sendiri terasa kekaratan otak saya. 

Kalau dulu saya terlibat dalam debat. 
Dah graduate pun saya masih aktif melatih tim debat UKM. jadi otak pun masih ligat
Semua isu dalam kepala sahaja. Hatta Statistik pun saya hafal juga...
Bila dah jadi PTD pun masih aktif terlibat sebagai juri Pertandingan Debat inter-IPT. belum berkarat lagi. 
Kepala saya sentiasa berpusing ligat. Boleh auta sini sana... haha..
Tapi sejak saya berkahwin dan sudah mempunyai cahaya mata... masa dirumah dah kurang diluang untuk membaca. Hatta berita utama di layar TV pun saya kurang tonton. apatah lagi forum-forum semasa.

Yang saya rajin baca ialah buku anak saya.
Tiap-tiap malam dimintanya saya baca.
sampai tak payah saya baca...'
dah hafal semuanya.

emmm
itu baru anak seorang
mama saya ada lima orang anak
semuanya ganas macam saya...

jadi macam mana otak saya tak berkarat.
itulah niat saya semasa membuka blog..

tapi saya rasa masih belum tercapai lagi objektif tu
sebab tak banyak pun topik semasa yang saya kupas...
mungkin dah tak banyak isu-isu semasa yang menarik macam dulu...
riuh rendah dengan berita politik selalu...
kurang minatlah....

nak kena banyak membaca juga...

No comments:

Post a Comment

penjagaan bayam

Bayam hijau daun bulat. Sebelum dan selepas digondolkan. Manis masak lemak putih. Menuai bayam. Induk...