Friday, October 02, 2015

Main Perang-perang

Belek post lama terbaca post 'the best week in my work life!!! oooo  rupanya time saya kursus DRCM... memang best kursus ini...2 minggu. last skali ada main perang-perang. tak pulak saya terang dalam entry tu... ada calculation untuk pertahanan dan penyerangan... siap ada calculation jugak untuk risikan dan rnd...tambah tolak lagi dengan economic condition....

Simulasi perang dilakukan selama 5 tahun dan akan extend kalau tak da pemenang...
 ada 4 perang semuanya... jadi ada 8 team...

satu tim ada 3 ke 4 orang... dalam tim akan yang ada jadi master mind (yg atur stategi, ofcourse lah yang pangkat paling tinggi dlm group), tukang kira (saya lah tu) dan runner (berlari-lari setiap kali urusetia keluarkan malumat risakan oppenent, staus ekonomi semasa dan nilai mata wang).

sudahnya tahun ke 3 tiga perang,  tim saya dah kalah teruk.... habis negara kami muflis kan... hahah.. sebab saya sorang je civilian kat situ yang lain services, jadi saya rileks je lah bila kalah... yang stress kalah tentulah yang paku paling banyak di bahu... hehehh. jatuh saham nak jadi panglima kan.

perang group lain ada yang meledak sehingga 15 tahun baru dapat pemenang..... hebat sungguh diorang mengatur stategi......

perang adalah part yang paling fun. tapi yang penting.... kursus nilah paling banyak saya belajar dalam mengira risiko membuat keputusan....

hahaha...


entry lama yang penuh gambar http://indahnyacahaya.blogspot.com/2013/12/the-best-2-weeks-work-life-in-year.html

No comments:

Post a Comment

penjagaan bayam

Bayam hijau daun bulat. Sebelum dan selepas digondolkan. Manis masak lemak putih. Menuai bayam. Induk...