Tuesday, August 18, 2015

Life change


Assalamulaikum...

lama kan tak menulis. Lantaran kesibukan bertukar kerja ke tempat baru...(pindah HQ)
banyak out station disini kerana terlibat dengan pengurusan projek pembangunan.

Banyak lah berjalan kesana kemari dalam malaysia
ke luar belum lagi...

bab-bab keluar jauh ni yang susah bagi saya adalah meninggalkan anak-anak.
kesian en Habib nak handle sorang-sorang....

Dulu gi kerja boleh goleh-golek dari rumah... sebab tak sampai 200 meter pun dah sampai office... sebelah rumah jerr...

sekarang berulang kajang-kl. keluar rumah jam 6.30 pg dan balik pun sampai 6.30 petang... adakala sampai lagi awal. tgk trafik. tak bernasib baik lewat jam 8 malam baru sampai... sama ada ada meeting yg habis lewat atau trafik yang sesak...

so far 3 bulan kat sini dah boleh adapt dengan kerja. seronok.... dah tak caca merba kerja macam kerja kat jabatan... skop kerja sangat fokus... haha... lagipun kerja saya adalah seperti orang tengah antara kementerian dan JPM... jadi selalu berulang alik ke Putra Jaya... Putrajaya dah dekat dengan kajang...
tak ada lah suffer balik lewat selalu. So saya declere Office kedua saya kat Menera Usahawan, Putrajaya. Jabatan lama masih jadi office num 3 sebab selalu juga saya menumpang di situ untuk buat kerja urgent dan hantar eml mel situ... ye lah... kalau dah turun putrajaya ... tetiba urgent case masuk,,, nak kejar office jauh... mau 45 minit baru sampai...(kalau trafik clear).

Bos saya kali ni... cemerlang orang nyer... semua kerja cepat dan pantas.... tapi paling penting sporting....
kalau meeting pagi di putrajaya diizinkan saya bergerak dari rumah walaupun meeting tak lah diawal pagi... kalau mesyuarat petangnya habis awal... diizinkan jugak saya balik awal terus ke rumah.... tak bebaloi katanya nak ke pejabat yang nun di kl... kalau ada urgent case saya berpusing ke jabatan lama buat kerja dari sana.... kalau esoknya saya outstation lebih 200km (nak kena bermalam) dan disizinkan saya half day hari sebelum... Dipendekkan cerita saya memang enjoy kerja kat sini walaupun kerusi-kerusi kat tempat saya berkerja ni 'hot-hot' belaka...

Walaubagaimana pun dapat saya rasakan bahawa tidaklah saya akan berada lama disini walau apa sebab sekalipun.... 


Belanja gambar kat Cameron Highland sewaktu buat lawatan tapak di sana... Cantik tengok Sun Rise. Waktu kesini saya bawa skali suami dan anak-anak dan ambil cuti hari berikutnya. sambil menyelam minum air kan,.... Abu Bakr tak pernah lagi datang sini... atau secara teknikalnya pernah tapi 7 bulan dalam perut.... hahaha.

No comments:

Post a Comment

penjagaan bayam

Bayam hijau daun bulat. Sebelum dan selepas digondolkan. Manis masak lemak putih. Menuai bayam. Induk...