Friday, March 18, 2011

Minggu Tanpa kerani...

Saya baru mulakan iklan bagi perolehan Jabatan pada hari isnin yang lepas (14/3/11) dengan 2 tawaran. 
Hari Isnin ini lagi 3 tawaran. 
Huh penatlah. 
Kerani perolehan saya tak ada sepanjang minggu ini... (isnin - jumaat)... 
Hah!
Ini lah masa Pegawai nak merasa jadi kerani kan...

Sampai waktu rehat (Jumaat) masih lagi depan komputer.
Komited betul.
Tak nak keluar lunch.
Pesan kat CC je bungkus nasi ayam.

Kertas dah bersepah-sepah salah print.
Membazir betul!
Mahu kena gelak dengan kerani nih..

Permintaan Jurutera ni pun tinggi betullah...
banyak betul nak renovate dokuman asal, nak bagi sama dengan dokumen dia. 
aduh...
dia bagi soft copy dalam excel pulak.
nak pindah dalam Words....

Saya pun satu..
tak nak ikut format dan ayat yang jurutera bagi
nak ikut format sendiri juga.
Kan dah kena taip balik...

Akhirnya dapat diselesaikan tepat jam 3.00 petang.
Huh! 
LEGA.
Dapatlah saya membuka tawaran hari Isnin ini.

Kerani saya masuk kerja hari Isnin nanti mesti senyum.
Sebutharga Complete...
Entah betul ke Salah Bos dia buat. 
Mesti kerani saya boleh goyang kaki kan...

Hah!
Jangan harap. ha ha ha!
Saya nak bukak lagi 3 lagi ni... 
minggu satu lagi.

Boleh saya tumpukan dekat RMK bajet pulak.....

 SAYA???
Cuba jadi Multi Tasking Oficer




No comments:

Post a Comment

penjagaan bayam

Bayam hijau daun bulat. Sebelum dan selepas digondolkan. Manis masak lemak putih. Menuai bayam. Induk...