My photo
Menulis adalah minat saya. Semoga saya terus dikurniakan ilham untuk berbicara melalui pena.

Thursday, October 11, 2012

Puisi Awak


Puisi ni saya ambil dari Pak Cik / Tuan KomenSen tapi bukan Blog Al-Lavendari tu, tapi dari blog Puisi orang tak reti… Ohhh betul kah Tuan KomenSen yang tulis, saya pun tak tahu. Tapi dari sudut bahasa dan cara penyampaian yang digunapakai saya rasa memang Tuan KomenSen. Tak kisahlah….

Saya suka puisi ni sebab saya rasa ada kaitan dengan saya bagi para 1 dan dua. Para berikutnya dah kurang kaitan….

Saya tuju puisi ini untuk Cik Wan
Ho ho…. Marahlah Cik Wan kalau dia baca…
Tapi saya nak post jugak
Sebab saya suka….
Terutamanya para 2…



“ Memang kita kenal awak belum lama
tapi kita rasa awak dengan kita satu kepala
kadang-kadang kita rasa macam nak tergelak
dengan lurus bendul awak
walaupun awak gemar berborak
kita tidak pernah jelak
walaupun cerita awak, itu itu jugak.

Awak tahu tak kadang-kadang
awak tu sebenarnya cakap sorang-sorang
sebab kita hanya buat-buat macam mendengar
tapi fikiran kita sebenarnya entah ke mana berlegar. “


Sambungannya dari puisi ni adalah lagi 4 para. Bolehlah melayari blog pu.e.c orang tak reti.

1 comment:

  1. secara tak sengaja terjumpa entri ini .. mmg saya yg tulis. terima kasih kerana memberi kredit kpd saya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terima Kasih