Wednesday, May 30, 2012

Hampir Patah Gigi....


Bonda kata ‘padan muka’.
Tak dengar cakap… hati ni geram sangat… kenapalah… anak dara ni lasak dan hyper…

Ayah dah panic tengok darah mengalir dari dalam mulut keluar tu…. (ayah memang cepat panic bila tengok anak dia cedera). Ok bonda lap mulut aiesyah dan tengok ke dalam… gigi tak patah pun. Berdarah di gusi belakang gigi kacip kanan. Bergoyang sikit gigi tu. nasib baik tak patah.

Kisahnya aiesyah yang berlari macam ratu pecut dalam kedai sampai tak larat ayah nak kejar. Dia ingat ayah nak main aci ligan kot dengan dia… bonda yang mampu pandang sahaja ni geram sangat…. Kaki ni dah melangkah nak luku kepala aiesyah tu…. (kemarahan terpendam dan di luah dengan gerakan tangan). Alahai belum sempat tangan bonda ni cecah aiesyah … gedebab dia jatuh terhentak muka ke lantai… itu yang terkena gigi tuh.

Start lah baby drama kat kedai nih… daripada nak shopping terus balik rumah… tak jadi nak beli baju raya aiesyah… dalam kereta aiesyah diam sahaja. Tengok tisu yang banyak darah bonda tunjuk kat aiesyah. Muka takut…. Bonda pun membebel bagai… aiesyah angguk angguk kepala sahaja tanda konon nak dengar cakap bonda lepas nih…. (boleh percaya ke budak ni).

Balik rumah terus berkepit dengan nenek. Pandai pulak aiesyah buat muka kesian….

mulut aiesyah ni berdarah tau bonda....

No comments:

Post a Comment

penjagaan bayam

Bayam hijau daun bulat. Sebelum dan selepas digondolkan. Manis masak lemak putih. Menuai bayam. Induk...